Fortsätt till huvudinnehåll

Inlägg

Visar inlägg med etiketten I got rhythm

I Got Leg

Ja, då kom den då. Fast jag måste erkänna att jag var tvungen att ringa Skolverket och höra mig för litet. Några av de där tjusiga formuleringarna kändes lite förbryllande men på samma gång en smula kittlande: "spetsutbildning", ohejohå, vad kunde dock detta betyda?    Vi får väl se vad detta kommer att få för betydelse ... Vilket osökt får mig att tänka på George Gerschwins klassiska "I Got Rhythm" från 1930. Det får bli två olika versioner. Bara för att. Först en skön, ekvilibristisk pianoversion, sedan Mike Oldfields live från Wembley-version från 1980: