Fortsätt till huvudinnehåll

"En kollega tänker till"

Ett tag framöver kommer jag att lämna utrymme på den här bloggen åt en del av mina kolleger på den skola där jag arbetar. De som kommer at förekomma är givetvis bara att betrakta som ett axplock ur alla duktiga, professionella och engagerade lärare som jag har glädjen att få samarbeta med varje dag.

Igår läste jag ett citat i skolvärlden.se där Sigbrit Franke, tidigare universitetskansler och regeringens särskilda utredare bakom den nya lärarutbildningen, uttrycker vilka förhoppningar hon har på den nya lärarutbildningen: 
Jag önskar att lärarna genom utbildningen blir rustade att stå emot allehanda pedagogiska modenycker. Och jag önskar också en utbildning som ger lärarna mod att göra sig hörda. Jag saknar lärarnas egna röster i de skoldebatter som rasar med jämna mellanrum. 
Just det här med "lärarnas egna röster" har jag tagit fasta på. Håll till godo.


Kommentarer