Fortsätt till huvudinnehåll

Brutalare än Bond? - del 2

Med anledning av mitt förra blogginlägg hörde ttela:s reporter Filippa Bohlin av sig till mig och ställde lite frågor. Läs HÄR den senaste artikeln om ärendet ifråga där även min ögonvittnesskildring fått utrymme.

Min egen ståndpunkt är fortfarande att jag inte känner till vilka ramar poliser har att verka inom, men det är önskvärt att vi åtminstone är överens om verklighetsbeskrivningen: detta var vad som hände. Enligt artikeln kommer polisen nu att "utreda händelsen, både gärningsmannens brott och polisens agerande." vilket tydligen är vanligt i samband med insatser som går utöver det vanliga.








Kommentarer

  1. Spännande att få vara med och påverka verklighetsskildringen i pressen, och så rikligt citerad dessutom!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar