Fortsätt till huvudinnehåll

New Horizon

Precis i början av sommarlovet roade jag mig med ett skriva några låtar. Det var kul. I ärlighetens namn finns det inte underlag för arenarock här så The Boss behöver inte känna sig hotad. Men. Det var som sagt kul att göra det! 

Första låten finns här och heter New Horizon

När jag skrev låten hade jag mina elever i tankarna: mina tidigare och mina blivande elever - och för den delen alla andra också som kan känna igen sig själva i "Kim". 

Det är mycket som kan dra i oss och visst kan man tappa fotfästet ibland. Att vara människa är det största som finns och som sådant även det svåraste som finns. Då kan läsningen hjälpa oss att hitta rätt. En lärare och en bibliotekarie kan vara ett stöd och en vägvisare.  

Texten:

I’ve got a lot on my plate

  it’s my parents it’s my date

It’s my future it’s my fate

   I fear my head will soon inflate

 

But then I talked to my teacher

   He said “Kim, you’re a feature”

wanna find a new horizon

   find a key to your enigma?

Lend your ear to my words

   pay attention, my friend

And so he shared his solemn wisdom

   nothing new yet new to me


And I said yeah yeah-yeah-yeah?

And he said yeah yeah-yeah-yeah!

 

And so I walked

   and so I talked

to the librarian

   humanitarian

She’d have her specs on her nose

   me feeling all this prose is gross

Yet she was all so very kind

   prompting me to speak my mind

Responding let’s be pragmatic

   let’s go find you a classic

   that will make you think and wonder

   ‘lowing you to pause and ponder

Lend yourself to the pages

   surely come the wages

 

And we said yeah-yeah, yeah-yeah, yeah-yeah …

 

Here is Orwell here is Shakespeare,

   here is Selma here is Shelley

Some of which I never heard of

   I admit it won’t be easy

Will require concentration

   Disregarding fragmentation

But I will go-go-go-go …

 

 

 




Kommentarer