Fortsätt till huvudinnehåll

Getting It Right! nu även på öppna lärplattformen DigiRef

Jag fick mejl igår av Mats Brenner att samtliga videofilmer i serien Getting It Right! nu har lagts upp även på den digitala lärplattformen DigiRef. Detta tyckte jag självklart var roligt att höra. 

Mats Brenner  ingår i redaktionen för DigiRef. Huvudmännen för DigiRef är Högskolan i Gävle (Högskolebiblioteket, Gävle Case Forum), Länsmuseet, Bibliotek Gävleborg och CFL i Söderhamn (Centrum för Flexibelt Lärande). DigiRef är en öppen lärresurs, och har utformats enligt principen om Creative Commons. 


För dig som inte vet vad "Getting It Right!" är kan jag säga att det är en serie bestående av 21 videofilmer där jag  står framme vid en whiteboard och med penna i handen går igenom den grundläggande engelska grammatiken. Jag har tidigare lagt upp filmerna på YouTube, och - åter igen - enligt Creative Commons-principen är det självklart gratis att titta på dem. De enda anspråk jag gör är att upphovsrätten respekteras (men jag kan å andra sidan inte se hur det skulle gå att inte respektera upphovsrätten i detta fall).

Länken till filmerna på DigiRef finns här.

OBS! Jag har även skapat en så kallad Wiki, kallad "TurboEnglish", där jag lagt upp övningsmaterial som är anpassat till respektive film. Wiki:n med länkar till filmerna samt övningsmaterial finns här (samt även i listan till höger i denna blogg).


Kommentarer