Fortsätt till huvudinnehåll

På konsert med trimmad Samuel Ljungblahd

Igår kväll var jag på konsert med Samuel Ljungblahd. Erikshjälpen i Vänersborg, som jag voluntärarbetat hos ett par tre år, firade 20 års jubileum och passade då på att slå på stort.

Samuel blev känd för den breda allmänheten 2009 då han bjöd på fest i "Så ska det låta". Igår kväll hade han fått med sig ett skickligt husband (med bland annat en kollega till mig som gjorde det utmärkt: well done, Christer!) samt en gospelkör på närmare hundra personer, så den samlade energiurladdningen var det inga fel på.

Första intrycket var ändå mild förvåning, eftersom Samuel tydligen genomgått en rejäl diet (vilket han också inledningsvis berörde), men den enorma rösten var den samma.  Energin och utstrålningen likaså.

Jag försökte mig på att spela in video med hjälp av mobilkameran, men det blev inte särskilt bra. Följande två filmklipp med Samuel är däremot högklassiga:
  1. "You´ve Got a Friend" (från "Så ska det låta"): missa inte den sista minuten. Själv skrattar jag så att tårarna rinner. Vilken kille! 
  2. "In My Soul" (från TV4): kan ingjuta hopp hos den trötte. Snyggt och starkt.
Överskottet från kvällen gick till Erikshjälpen och jag hoppas det blev mycket pengar som rullade in där. Ändamålet är gott, kan jag intyga.

Kommentarer

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Underbar artist med massor av blues i rösten. Tack för att du förgyllde min söndagsmorgon! Jag tar med mig Samuels röst in i min läsning av John Greens Förr eller senare exploderar jag, nu med ny skärpa.

    SvaraRadera
  3. Tack, Åsa.
    Jag känner ju inte till Greens bok (även om en googling på d.s. låter mig förstå att jag nog borde känt till den). Du får berätta sedan!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar